2011. április 1., péntek

Lombok taxi

Legutóbb ott fejeztem be, hogy sikerült a rémálom-szerű komp-út(er) végén megérkezni Lombokra. Inet indul a történett továb:
A kikötőben azonnal lecsapott ránk egy taxis, de én már olyan fáradt voltam, hogy nem álltam ellent, sőt, az alkudozást is leszartam, így csak 400-ról 300 ezerre alkudtam, és elindultunk Kuta Lombokra. A taxisofőr mindenre le akart húzni vagy fél órán keresztül, de aztán közöltem vele, hogy tőlünk nem kap pénzt előre semmiért, így aztán már nem voltunk barátok, végre kuss lett. Sajnos láttunk egy motorbaleset is: az útra kanyarodott egy robogó, amibe belecsattant vagy 50-nel egy másik. Előre láttam az egészet, aztán hihetetlen sebességgel meg volt minden. Szerencsére úgy tűnt, nincs súlyos sérülés, a hátul utazó kisgyerek mondjuk nagyon sírt, miután az apja felkapta. Taxisunk kicsit lassított, majd ment tovább. A kis rózsaszín croq papucs az út közepén viszont eléggé beleégett a retinámba.
A környék egyébként elképesztő szép: egy 3700m-es vulkán uralja a látképet (igen, modoros), amúgy mindenhol végtelen rizsföldek, legelő bivalyok, vietnámi-sapkás parasztok, meg pálmaerdők. Tényleg, gyönyörű. Olyan volt, mintha valami háborús filmet néznénk, csak háború nélkül! :) Láttunk még egy épülő nemzetközi repteret (Lomboknak is befellegzett), néhány mosque-ot (6 óráig tartott rájönnünk, hogy az magyarul mecsetet jelent, mert mindig csak külföldön látunk ilyet). Láttunk sok-sok törölközőbe burkolt nénit robogón (mert ez a sziget nem hindu, mint Bali), meg falusi iskolákat egyenruhás gyerekekkel. Majd az albumban lehet képeket nézegetni. Arra persze még várni kell, de van itt néhány ízelítő:

Parasztok

Lizs telasz

Mosque
Az út végén megérkeztünk Kuta Lombokra, amiről azt hittük, hogy egy város, de igazából csak egy útkereszteződés, néhány falusi házzal, meg néhány bungalós szállóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése